Wat zie je van het konijn? De kleuters kunnen vanuit verschillende gezichtspunten die ze zelf concreet innemen, verwoorden hoe eenzelfde voorwerp, gebouw of persoon er telkens anders uitziet. Domein Onderwerp innemen standpunt Leeftijd Jongste kleuters
Bouwhoek De kleuters kunnen handelend, in concrete situaties de begrippen "in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog e Domein Onderwerp lokaliseren (ruimtelijke begrippen) oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem Leeftijd Jongste kleuters
Een toren van dozen De kleuters kunnen handelend, in concrete situaties de begrippen "in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog e Domein Onderwerp vergelijken van eigenschappen lokaliseren (ruimtelijke begrippen) oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem Leeftijd Jongste kleuters
Een hok voor ons dier De kleuters kunnen handelend en verwoordend twee dingen op hun kwalitatieve eigenschap vergelijken. Domein Onderwerp vergelijken van eigenschappen oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem Leeftijd Jongste kleuters
Een ketting met een patroon De kleuters kunnen vanuit een patroon een rij of een reeks dingen verder zetten. Domein Onderwerp patronen Leeftijd Jongste kleuters
Bewegen in de klas De kleuters kunnen handelend, in concrete situaties de begrippen "in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog e Domein Onderwerp lokaliseren (ruimtelijke begrippen) Leeftijd Jongste kleuters
Bouwhoek De kleuters kunnen bij benadering een voorwerp "meten" met een zelfgekozen maateenheid. Domein Onderwerp meten van eigenschappen lokaliseren (ruimtelijke begrippen) oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem Leeftijd Oudste kleuters
Een pad aanleggen De kleuters kunnen vanuit een patroon een rij of een reeks dingen verder zetten. Domein Onderwerp patronen Leeftijd Oudste kleuters
We stappen in de ruimte De kleuters kunnen handelend, in concrete situaties de begrippen "in, op, boven, onder, naast, voor, achter, eerste, laatste, tussen, schuin, op elkaar, ver weg, dicht bij, binnen, buiten, omhoog e Domein Onderwerp lokaliseren (ruimtelijke begrippen) oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem Leeftijd Oudste kleuters
We maken een kunstwerk De kleuters kunnen in concrete situaties handelingen uitvoeren met vormen, grootheden en figuren, in functie van een kwalitatief kenmerk. Domein Onderwerp oplossing vinden voor een ruimtelijk probleem vormen Leeftijd Oudste kleuters